Hvorfor tage et arbejdsglæde foredrag?

Hvorfor tage et arbejdsglæde foredrag?

Har du nogensinde overvejet om arbejdet har kontrollen over dig? Eller om du har kontrollen over dit arbejde og faktisk elsker at både lave dit arbejde og være på din arbejdsplads? Måske et arbejdsglæde foredrag er noget for dig. Vi var for nyligt til et med mit firma!

Hvorfor jeg synes, at det er en god ide med et arbejdsglæde foredrag

Jeg elsker mit arbejde, men jeg kan godt nogle gange føle, at jeg ingen vegne kommer. Det kan der være mange grunde til, men en vigtig grund er, at min chef hurtigt skifter mening. Vi er ligesom ikke enige om, hvilken vej vi går. Den ene dag er hun glad for den vej vi er på vej ned ad og jeg retter til og arbejder måske over om aftenen. Men næste dag, når jeg kommer på arbejde, har jeg 20 e-mails fra hende med detaljer hun vil have ændret. Detaljer, som vi lige var blevet enige om dagen før. Der er blog en grund til, at mine ledere i firmaet synes et arbejdsglæde foredrag var en god ide. De var godt selv klar over, at vi har brug for hjælp til at komme tilbage på rette kurs. Vi skal jo alle være glade!

Hvad indeholder et arbejdsglæde foredrag?

På dette arbejdsglæde foredrag får man rigtig mange værktøjer til at lære, hvordan man får en større arbejdsglæde. Det kan være at man er dårligt humør en dag og lader det gå ud over sine kollegaer, eller det kan være at man ikke får talt så pænt til hinanden i løbet af dagen til møder osv. Du lærer bl.a. at tilpasse kommunikationen efter hvilken situation du er i, samt at være optimalt til stede. Det handler for eksempel om, at du ikke behøver at tjekke e-mails or sms’er mens du gennemgår noget med din kollega eller mens du er til et møde. Det kan godt vente til bag efter. Du lærer også om dialogens skjulte regler, hvordan man undgår konflikter på den dårlige dag, om de fire adfærdstyper og hvordan I kan bruge den til hverdag på arbejdspladsen, samt blive bedre til at signalere der, hvor I gerne vil hen med arbejdsopgaverne – både med stemme, krop og indhold. Min leder har efterfølgende fortalt mig, at hun godt er klar over, at hendes kommunikation har været dårlig. Hun har rettet op på hendes dårlige vaner, hun lader aldrig mere dårligt humør gå ud over mig, og jeg er i det hele taget rigtig glad for hende. Der er sket en kæmpe forskel!

Læs også om, hvordan teambuilding kan styrke din virksomhed her.

Leave comment